Megmutatom a számomra nagyon bevált 5 + 1 időgazdálkodási tippet!
1. A 2 perces szabály: ha egy feladatot kb. 2 perc alatt meg tudok csinálni, akkor nem halogatom, nem teszem félre, hanem azonnal megcsinálom és kész. Nincs rajta a figyelmem utána.
2. Mikro célokat határozok meg a napra: vagyis olyan fontos pontokat, amelyeket mindenképpen meg akarok csinálni a nap végéig. Persze mindig vannak ad hoc feladatok, de ezekkel akkor is végezni fogok.
3, Nincs olyan hogy multitasking. Tehát több feladatot párhuzamosan nem csinálok egyszerre, ugyanis minőségi munkát nem tudok úgy stresszmentesen végezni, hogy több helyre figyelek egyszerre. Nem számítógép vagyok és pont.
4. Az a bizonyos fontossági sorrend: rengeteg feladat van, amit azért csinálsz, mert másnak fontos vagy azért, mert Te élvezed. Ám én azt javaslom, hogy legyen egy igazi fontossági sorrended és aszerint haladj a listán fentről lefelé.
5. Használd a Pomodoro technikát: 25 perc munka, 5 perc szünet és így tovább.
+1 Mindig előre tervezd meg a napodat és az alapján kezdj dolgozni másnap.
Ha ötleted vagy kérdésed van, itt megtalálsz: pedro@amtech.hu, vagy üzenetben itt az oldalon.
Szekrényi Péter - Pedro
tulajdonos, IT mérnök
AMtech Rendszerház